Бюро в Києві

01004 Україна, Київ
вул. Пушкiнська, 34
Тел.: +38 (044) 234 0038
Факс: +38 (044) 451 4031
E-mail: mail[at]fes.kiev.ua
Наша сторінка у

Останні публікації

Ставлення населення до енергозбереження. Результати соціологічного дослідження >>


Между стабильностью и нестабильностью. Общественно-политическая ситуация на Востоке и Юге Украины/ Митрохин Н. >>


Россия: подход к трудному партнёру/ Аннен Н. >>


Кризис в России и его последствия. Влияние на страны «Восточного партнерства» и Центральной Азии/ Грёне К., Хетт Ф. >>


Інституційне та правове забезпечення європейської інтеграції: виклики та завдання/ Петров Р., Головко-Гавришева О., Кузьо М., Черніков Д. >>


 Ґендерно-орієнтоване бюджетування: аналіз програм, які фінансуються з бюджету, з позиції ґендерної рівності/ Клацер Е., Іваніна Т. >>


Политические партии Беларуси: новый этап развития/ Богуцкий О., Струнец С., Федута А. >>


Регіони України - 2014/Романенко Є., Ляхович М., Ропало Л. та ін >>


Между принципами и прагматизмом: Взгляд на украинский кризис из Бразилии, Индии, Китая, ЮАР/ Хетт Ф., Вин М. >>


 ЕС и Восток в 2030 году: Четыре сценария развития отношений между ЕС, Российской Федерацией и общими соседями/ Хетт Ф. и др. >> 


 Рецепты от украинских профсоюзов для модернизации экономики: зеленая индустриализация/Игнатенко О., Шевченко Н., Малькова Т. >>


 Ґендерна політика та інституційні механізми її реалізації в Україні/ Корюкалов М. >>


 Українська призма: співпраця України з міжнародними організаціями/Чубик А., Ус І. та ін. >>


Стратегия, устойчивость и перспективы Евразийского экономического союза. Белорусский взгляд/ Сивицкий А. >>


Европейское сближение vs. евразийская интеграция: внешнеполитические и экономические альтернативы для Беларуси/ Сивицкий А., Голубничий Д. >>


Белорусско-китайские отношения: ожидания, проблемы и перспективы/ Шрайбман А.>>


Сотрудничество Республики Беларусь и Украины в новых геополитических условиях/ Максак Г. и Юрчак Д.>>


Прекаризация и атипичная занятость женщин и мужчин в Германии и Европе/ д-р Вагнер А. >>


Объединение немецких профсоюзов после кризиса. Тенденции, вызовы, стратегии/ д-р Дриббуш Г.>>


Профсоюзы в Европе. Инновационные решения во времена кризиса/ Берначек М. и др. >>


Профсоюзы в Федеративной Республике Германия. Организация, рамочные условия, вызовы/ Дриббуш Х. и др.>>


Стан та перспективи розвитку інфраструктури регіонів України/ за ред.Сидоренко І.>>


 Головування України в ОБСЄ у 2013 р.: підведення підсумків та окреслення перспектив/ Шелест Г. та ін. >>


Основи соціал-демократії/ Представництво Фонду ім.Фрідріха Еберта в Україні >>


Українська призма: Між стратегічним партнерством і безпекою/ Максак Г. та ін. >>



Das neue Forum für internationale Politik:


www.ipg-journal.de


Dialogue on Globalization

www.fes-globalization.org

157902 image

Інституційне та правове забезпечення європейської інтеграції України: виклики та завдання

Подальша ціль України щодо набуття повноправного членства в ЄС: наповнення та реалізація відносин політичної асоціації та економічної інтеграції з ЄС, пов’язані на сьогодні із впровадженням цілей та змісту Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, є настільки всеосяжною, що її належне впровадження можливе лише за умови забезпечення належної інституційної спроможності усіх суб’єктів європейської інтеграції в Україні, зокрема, державних органів, бізнесу та громадянського суспільства.
Інтеграція України в європейський політичний, економічний та правовий простір з метою набуття членства в ЄС закріплена як ціль у Законі України «Про засади внутрішньої та зовнішньої політики». На сьогодні для успішної реалізації поставленої цілі потрібно завершити формування інституцій та правил їх взаємодії, що пов’язано з динамічною трансформацію євроінтеграційної політики від одного з напрямів зовнішньої політики до повноцінної складової внутрішньої державної політики. Більше того, євроінтеграційна складова врешті повинна остаточно оформитись як невід’ємна складова державного управління та йти пліч-о-пліч із реформуванням системи державного управління в цілому. Зазначене потребує першочергового завершення формування нормативно-правової бази процесів європейської інтеграції України.

Експерти у сферах наближення законодавства України до права ЄС та європейської інтеграції відзначають системні ризики у законотворчій діяльності для виконання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом. Зокрема, у Верховній Раді восьмого скликання наразі зареєстровано понад 2000 законопроектів, внесених народними депутатами України, 90% яких спрямовано на внесення змін до чинних законів України.  Майже 250 законодавчих ініціатив стосується змін до Податкового кодексу України, майже 100 – до Бюджетного кодексу. Понад тисяча законопроектів мають на меті вирішення питань галузевого та економічного розвитку, майже 400 – врегулювання питань правової політики. При цьому, за даними веб-порталу Верховної Ради України, лише 6% від загальної кількості законопроектів було прийнято і спрямовано на підпис Президентові України.

Такий стан справ не може сприяти ефективному виконанню Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом з наступних причин:

1) Значна кількість законодавчих ініціатив, особливо щодо внесення змін до кодексів, не створює правової  визначеності для українських та європейських компаній, які зацікавлені у розвитку взаємної торгівлі та інвестицій.

2) Інтенсивна та неузгоджена активність у сферах економічного і галузевого розвитку, де кількість законопроектів на сьогодні втричі перевищує кількість актів права ЄС, що підлягають імплементації, може звести нанівець зусилля Уряду та народних депутатів України, спрямовані на виконання Угоди про асоціацію.
Для сприяння вирішенню вище зазначених проблем 14 вересня 2015 року у м. Київ Представництво Фонду ім. Фрідріха Еберта у співпраці із Фундацією «Відкрите суспільство», Комітетом ВРУ України з питань європейської інтеграції та Парламентською експертною групою з євроінтеграції було проведено експертний круглий стіл «Імплементація Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом: парламентський вимір». Під час круглого столу було обговорено актуальні питання у сфері наближення законодавства України та права ЄС та організації виконання Угоди про асоціацію; вплив відносин асоціації з Європейським Союзом на законотворчий процес: досвід європейських країн та пропозиції для Комітету з питань європейської інтеграції. Також у колі експертів було започатковано обговорення законопроекту № 2046а щодо удосконалення механізму наближення законодавства України до права ЄС та функції парламентського контролю, яким передбачається удосконалення положень Регламенту Верховної Ради України щодо внесення та розгляду законопроектів в частині забезпечення здійснення оцінки їх відповідності міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС – на всіх етапах розгляду законопроектів, зокрема під час попереднього розгляду та розгляду у першому та другому читаннях, а саме включення до структури пояснювальної записки до законопроекту, що вноситься суб’єктами права законодавчої ініціативи, вимоги щодо надання експертного висновку щодо відповідності проекту акта міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.